Det Frankfurtska klimatet



Jag vaknade kl 07.20 - av ovädret utanför, som verkade berätta att världens undergång är nära: det stora valnötsträdet på gården kämpade i vinden, regnet piskade och himlen var lika mörk som vid middagstid i november.

Besviket insåg jag att det här skulle bli den allra första dagen jag tar tunnelbanan till jobbet - jag har gått i regn flera gånger, men inte vertikalt sådant.

Men: när jag kom ut på gatan någon timme senare sken solen och inte ett moln var i sikte.

Otur hade jag istället nu på lunchen då vädret hade växlat tillbaka och vi blev ordentligt blöta under vår 5 minuter långa promenad till asiatiska MoshMosh (den här veckan vägrar jag Vapiano!!!) trots våra paraplyer. Vi bestämde oss därför för att inte chansa på vägen tillbaka utan flydde ösregnet och tog tbanan en station.

Kom upp ur underjorden och möttes av... SOL.

Kommentarer
Postat av: derp

Troligen samma regn som jag spelade fotboll i då? ^^

2011-08-08 @ 15:02:51
Postat av: Saga

Mr DERP!

Vilket finbesök! :)

2011-08-08 @ 16:21:34
Postat av: Mam

Fin bild!!! Fantastisk.



Hur sent börjar du? O.0



2011-08-08 @ 20:28:06
Postat av: Saga

Agreed..! Tyvärr stulen från en random blogg: http://lortigatar.blogspot.com/2011/01/regn.html



Och, hehe, jag har gjort ett till typo. Det ska 07.20! :)

Ändrar!

2011-08-08 @ 22:23:59
URL: http://sagapavillovagar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0