'What I did during my Internship'

Sista dagen på kontoret.

Jag fick inte gå min allra sista morgonpromenad imorse - på grund av de båda jätteplåtarna med swedish kuchen (smulpaj!) tvingades jag ta taxi hela vägen fram till porten. Jag kom precis tillbaka från en (lång!) hejdå-lunch med Kai-Uwe. Vid tre ska vi sitta ner lite mer formellt och utvärdera/avsluta praktiken, sen ska jag samla alla i konferensrummet och duka fram pajen.

Det känns vemodigt att säga hejdå. Jag har trivts så väldigt bra i Frankfurt - både på kontoret och i staden. Jag tror inte att jag kommer förstå att det verkligen är över förrän jag kliver in hemma i lägenheten imorgon natt.

Kai-Uwe bad mig skriva en lista över vad jag gjort under min praktik, som ska inkluderas i mitt betyg.
Vad säger ni, visst ser det bra ut?


Saga has during her internship:

-          Developed an IT Security Framework based on the Cobit- and Itil standards, that Protiviti will use in their internal training and which consultants can use on-site as a quick reference guide/checklist#

-          Supported a SOX project on-site by analyzing evidence and preparing the documentation

-          Created an IT Strategy flyer that Protiviti can offer to clients to show the solutions and services they offer within the area

-          Created an IT Strategy template that Protiviti consultants can use as a framework when developing an IT Strategy for a client

-          Researched risks and advantages regarding cloud computing, for Protiviti to use as background information when writing an article for ISACA

Förutom det har jag rent generellt fungerat som kontorets engelsk-expert och redigerat en mängd texter för flera kollegor. Men jag vet inte riktigt hur jag ska formulera det i punktform...


Kommentarer
Postat av: Thorsten

Looks good to me Saga :-)

2011-08-11 @ 19:53:09
Postat av: Saga

:)

I must agree!

2011-08-11 @ 20:05:26
URL: http://sagapavillovagar.blogg.se/
Postat av: MAM

Låter som du kan hoppa över att ta med det där sista, om vi säger så ^^

2011-08-11 @ 20:38:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0