ANDREA PÅ BESÖK!



FREDAG
Jag var i god tid på flygplatsen och satte mig ner med min bok för att vänta in henne. Jag försvinner helt in i denna och överraskas därför 20 minuter senare av att någon kramar mig. Min Andrea! :) Vi begav oss hem där A&A väntade med lyxmiddag och tillhörande champagne (och rosé!). Mellan rätterna fixade vi smink och bytte om, och framåt 23 anlände vi i taxi till Albane's avskedsfest. Andrea fick träffa alla mina fina vänner här! Vi fascinerades över att festen huvudspråk var franska -trots att vi befann oss i centrala Frankfurt - men också över hur duktiga de var på engelska (trots att den vanligaste självutsagan hävdade motsatsen). Vi fick lära oss att fransmän är hopplöst dåliga på (fest-?)organisation när ingen hade en plan för vidare utgång - och alla vägrade ta befäl.

Till slut, vid 03-tiden, lämnade vi festen. Då var det för sent att åka till Cocoon :( och vi styrde istället stegen (taxisarna) mot en 'underground' techno/trance-klubb mitt inne i stan som, passande nog, huserar i en gammal tunnelbanestation. Ingen av oss var väl egentligen hardcore nog att känna till musiken - men vi var tillräckligt många för att ha vår egenfast var vi än begav oss. Volymen var ordentligt hög men ljudet var såpass GRYMT och imponerande att det inte gjorde oss något alls. Basen kändes i kroppen och kläderna vibrerade nästan. Vi var där i ett par timmar, till 06 kanske, innan vi gick därifrån och slutligen tvingades säga ett slutgiltigt hejdå till Albane. :(

LÖRDAG
Det fanns inte utrymme för mer än 6 timmars sömn. Sen visade jag Andrea det fantastiska Café Karin där vi åt en satsarfrukost: ägg/bacon-omelett, croissant samt pannkakor med frukt. Därpå följde lyckad (!) shopping, en kaffedejt med Livia, schnitzelmiddag, apfelwein och en fantastisk cocktail hos William innan vi än en gång stod framför spegel och gjorde oss i ordning för att gå ut. Tempo, tempo!

Redan på dagen hade jag ringt Moritz för att höra hur han mådde och för att fråga vad våra planer för kvällen var.
- I am fine, but the weather is an insult! Are you sure you want to go out? Or would you be okay with, like... going to the movies?
Ja, ni kan ju gissa svaret. Snacka om slöseri med värdefull Frankfurt-weekend-tid att sätta sig i en biosalong!
Såå vi gick ut. Och vidare. Andrea drack vodka/redbull (förlåt att jag skvallrar om det var hemligt!) på grund av 'grupptrycket' från mig. Sen ville jag ta med henne till Vodka Bar. De andra var slitna från dagen innan (what?) och ville hellre hem och sova. Josef lämnade oss med följande visa ord:
I'm sure you'll find lots of company as soon as you enter the bar. Promise to be PICKY!

Vi gick på huvudgatan och plockade fram den miniflaskan sprit jag hade i min handväska. Det här var något Albane lärde mig - 'the friendship shot' ska helst intas när man står i kö in till nattklubben. Vi slog oss istället ner mitt på huvudgatan i centrala Frankurt. Dessutom var denna rosa och hette GIRLY.
De förbipasserande hade ganska kul åt oss, vill jag lova.


SÖNDAG
Väckning kl 11.30! Jag tog med A, A och A till en hemlig ort för deras överraskning: Dialog im Dunkeln. Jag blev nämligen tipsad av flera av mina kollegor för ett par veckor sen om denna guidade tur i mörker, där man får uppleva hur det är att vara blind. Det var en chansning och jag visste inte vad vi skulle tycka - men vi var alla överens om att det var en jättehäftig upplevelse. Mycket lyckat alltså! Heja överraskningar!

TACK ANDREA FÖR ATT DU KOM! (och att du finns...)

BONUS: Vi sprang på en humoristisk affisch på vägen hem. Som de ligister vi är STAL vi denna! Bildbevis:



Kommentarer
Postat av: Mam

Vodka bar då -kul?



Söt flaska iaf ^^

2011-08-02 @ 23:22:12
Postat av: Andrea

<3



världens bästa helg!

2011-08-02 @ 23:23:20
Postat av: Saga

Vodka bar är alltid kul! :-)

2011-08-02 @ 23:23:45
Postat av: Saga

Åh Andrea, nu var vi här precis samtidigt!

Jag gillar att vi är i synk trots det geografiska avståndet!



:-)

2011-08-02 @ 23:25:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0