Cigarrer - inte bara för Morfar

Den första fredagen i varje månad är speciell för konsulterna på Protiviti: då är det cigarrafton i ledning av Thorsten, som fick upp ögonen för aktiviteten när han för något år sedan besökte Kuba (och kom hem med en ask cigarrer som visade sig vara värda mer än 10 gånger så mycket som han betalade). Lyckligtvis var jag välkommen även som icke-rökare.



The event hålls alltid på samma ställe - ett av de finaste hotellen i Frankfurt, som passande nog har en egen cigarr-lounge. Vi satt i just det här rummet! Fantastiskt!

Medan de andra gick dit i samlad trupp direkt från kontoret, mötte jag upp utanför. Det var ju ändå friday-friday, vilket innebar att jag var ledig.
- Saga, what have you been doing today? undrade (ägg-) Robert.
- Oh, it was great! I slept for long and then met a friend of mine for lunch at the Italian week at Hauptwache.
- Okay... how could you be sure you would't bump into Kai-Uwe?
- ???

...jag insåg att Robert trodde att jag 'skolkat' från jobbet. Efter att vi noga rett ut (vilket otroligt fult uttryck i skrift!) detta hade vi det otroligt trevligt! Cigarrerna luktade gott och ackompanjerades i mitt fall av sekt (den tyska motsvarigheten till champagne) samt de mänger complimentary nötter och choklad som ställts fram. När vi gick därifrån inte mindre än tre (!) timmar senare hade vi diskuterat allt från hutlöst dyra Versace-överkast till dykning i Mexico och en hel del tv-spel (!) - och jag hade övertygat samtliga om att följa med till Kinka nästa torsdag - min allra sista kväll i Frankfurt.

Kommentarer
Postat av: Mam

Vad illa om alla tänker och tror som äggis :o

2011-08-06 @ 20:52:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0