Min sista lördag

Jag hade otrolig tur igår. Min absolut sista lördag i Frankfurt var nära att innebära en solo-hemmakväll - alla var bortresta över helgen. Men det fanns en räddare i nöden, en riddare i vit rustning, en superhjälte: Josef. Vi sa redan när vi skiljdes åt förra lördagen (när de inte ville göra mig och Andrea sällskap till Vodka bar) att vi skulle hitta på något - och det blev av! Jag gissade att det skulle innebära att jag inkluderades i hans planer, men när han ringde runt till sina vänner visade det sig att även dom var bortresta i helgen.


Så vi sågs själva! Tyskarna är väldigt förtjusta i gatufester och Josef tyckte inte att jag kunde lämna landet utan att ha deltagit i en. Vi hittade ett tält med Brasilien-tema, där vi serverades caipirinhas och mojitos. (Och jag fick syn på Chris i folkvimlet! Det fick mig verkligen att känna mig extra hemma här i Frankfurt - att springa på någon man känner ute på stan...)





När vi började misstänka att gatufesten snart skulle dö ut fick Josef passande nog svar på ett sms han skickat till sina båda kollegor - som ville att vi skulle ansluta hemma hos dom för att sedan gå ut. När vi kommer fram har förfesten redan förvandlats till en hemmafest - killarna hade sett två tjejer gå förbi på gatan och bjudit in dom. :) Det skulle aldrig hända i Stockholm! Inte långt senare ringer det på dörren och ett par frågar 'är det fest?' - de fick också komma in. Och så fort de gått dök tre nya personer upp - vilka också hade lockats in från gatan. Ett fullt fungerande dansgolv utvecklades i det lilla vardagsrummet, där allt ifrån tyska 80tals-hits (ingen kommentar) till Guetta spelades.

Vid 04 satte vi oss i en stor taxi och åkte till... ja, Vodka Bar - där jag kände igen inte mindre än fyra sällskap.

Slutsats: Frankfurt har verkligen blivit ett andra hem för mig.
Jag funderar faktiskt på om jag inte vill åka hit efter min examen...

Kommentarer
Postat av: Mam

Efter!?

OJ

2011-08-08 @ 20:33:35
Postat av: Saga

...efter? Menar du Vodka bar?

Det är nog den bästa tiden att komma dit. :)

2011-08-08 @ 22:20:02
URL: http://sagapavillovagar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0