Ullared vs Primark

För ett par år sedan (eller tre, kanske?) åkte jag och Andrea på mini-roadtrip till Ullared. Vilka var höjdpunkterna?

- Själva resan. Det faktum att vi två åkte på äventyr tillsammans (helt oberoende av resmål/färdsätt)
- En ROADTRIP är alltid en höjdpunkt i sig! Speciellt när man precis fått sitt körkort!
- En bil med två killar (nähä?) såg potential i Mammas bil. De visade tydligt att de ville tävla med oss genom att lägga sig jämnsides i mötande körfält (på en 70-sträcka med skymd sikt mitt ute i skogen), tuta och gasa.
- När vi väl kom fram hittade vi lyckligt en markerad ruta i asfalten... och fick reda på att det var en 'vinkruta' vilken webbkamera-övervakas. Självklart ringde vi hem och uppgav adressen...
- Jag köpte jättefint presentpapper för 5 kr/st. Och ett doftljus.

Ja... ni hör ju att vi inte var speciellt imponerade av utbudet. Det var kort sagt billigt skräp. Som vi i 99 fall av 100 inte var det minsta intresserade av. Och i undantagsfallen (jag minns tydligt en tshirt med trycket I love all my boyfriends) var problemet istället att ingenting var i en storlek mindre än 52.

Och hur ska jag koppla det här till mina villovägar i Frankfurt, Tyskland?
Jo: Vi var på shoppingutflykt igår till en galleria i norra Frankfurt, där en brittisk motsvarighet till Ullared fanns: Primark. Not so impressed.



Desto bättre var vår 'after-shopping' (FANTASTISKT koncept, don't you think?)... med lite tur och god magkänsla hittade en riktigt bra bar där jag drack en Kentucky Apple: bourbon, äpple, kanel och citron. Whiskey Sour i äppel-paj-tappning!


Kommentarer
Postat av: mam

Jag börjar tycka synd om din unga kvinnolever :S

2011-07-29 @ 14:13:38
Postat av: Saga

Det behöver du inte göra - jag dricker allra oftast bara en. :)

2011-07-29 @ 16:08:00
URL: http://sagapavillovagar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0